החלטנו לשלוח שאלות פשוטות לשלל הספורטאים שלנו כדי לתת לכם תמונה כמה שיותר אוביקטיבית על אימוני POWERTRAINING והיעילות שלהם. 16.5.2013
יריב הלל – בן 37
מתאמן כ – 7 שנים (שנתיים ריצה וחמש שנים אופניים) התחלהת האימונים במעבדה ביולי 2012 עם הפסקה של חודש באמצע.
מה השיפור העיקרי שלך שאתה מקבל מאימונים אלה ? מה אתה הכי אוהב ומה אוהב הכי פחות ?
מרגיש שהשתפרתי מאוד. נס הרים קוצץ מ – 28 דקות לכ – 22.5 דקות” את האמת, לא נחשפתי לשיטה אחרת (אלא אם כן ספינינג נחשב….:))
שיפור בטכניקת הרכיבה, היכולת “לסבול” קצת יותר וטיפים מועילים. לא אוהב את ה -Spinscan שלי…..”
למי היית ממליץ להגיע לאימוני PowerTraining ? ולמי היית ממליץ שלא להגיע ?
הייתי ממליץ לכל אחד שרוצה להשתפר. אם בשביל עצמו בלבד או בכדי להגיע למטרות גדולות יותר, בארץ ובחו”ל. לדוגמה, כמו תחרויות אתגר לקראת איש-ברזל.
משהו נוסף שמעוניין להוסיף ?
“הדבר הכי חשוב מבחינתי, מעבר לעמידה בהספקים/יעדים/ שיפור הכושר, זה שינוי הגישה לאופניים מקצה לקצה. במהלך הזמן שאני מתאמן ע”פ אימוני PowerTraining, התחלתי להשתמש במד וואטים גם באימונים האישיים בסופ”ש (דבר שלא חשבתי עליו כלל) ונפטרתי מהמד דופק. כמו כן הפסד אימון במעבדה או בסופ”ש. לווה בבעאסה רצינית ,גם הרגליים גולחו למורת רוח של אשתי ולבסוף אף השתתפתי במרוץ אופניים ראשון שלי בנגבה לפני מס’ ימים”.
“בנוגע למרוץ נגבה, 2 הדברים שעזרו לי מאוד ושאותם למדתי במהלך החודשים האחרונים הם השליטה בקצב ולא לוותר לעולםםםם. אמנם הגבתי כל הזמן למה שהפלטון הכתיב לי אך לא השתוללתי למרות שהרגשתי טוב ושמרתי על הכוחות לספרינט הסיום שלצערי לא צלח בשל הגישור הגדול שנאלצתי לבצע. הגישור בוצע רק בזכות העובדה שלא ויתרתי למרות זאת נראתה משימה בלתי אפשרית כמעט”.
“הערת מאמן” – ייאמר לזכותו של יריב כי הוא אחד מהמתאמנים הכי “קפדניים”. יריב מקפיד להגיע למרכז האימון פעמיים בשבוע בצורה יציבה ולאורך זמן. מעבר לכך, חלק מסדרת אימוני PowerTraining הוא הקפיד לבצע כמו “המקצוענים” – על הרולר בעזרת גלגל PowerTap למדידית הספק. אין ספק כי המסגרת עליה שמר יריב לאורך זמן דחפה אותו לפנים בצורה טובה למדיי.
גבי ווליצר, 42, מתאמן 15 שנה באופניים (בהתחלה רכבתי רק שטח. מספר שנים גם רכב בעלית, כיום במקצה מסטרס פרו)
התחלתי לרכב במעבדה לפני כשנתיים. ללא ספק השתפרתי.
גבי (מימין) באחד מאימוני PowerTraining ביחד עם שלום ווליך
“כמה השתפרתי ? פחות חשוב לי כמה השתפרתי בדיוק (והשתפרתי), חשוב יותר שאני מרגיש טוב יותר. “האימונים קצרים יותר ועצימים יותר. ניתן דגש על יעילות ושליטה, דבר שלא נתקלתי בו במקום אחר. שיטת האימון יודעת לשים לך את האמת בפרצוף בצורה ברורה ומדויקת, והרבה יותר מכך, היא יודעת גם לטפל בבעיות שלך כרוכב. מעבר לזה שהשיטה הופכת אותך לחזק יותר, היא יודעת לטפל בחולשות שלך (LIMITATION).
מה השיפור העיקרי שלך שאתה מקבל מאימונים אלה ? מה אתה הכי אוהב ומה אוהב הכי פחות ?
הכי אוהב להיות אחרי האימון ולדעת שעמדתי ביעדים שהציבו לי. פחות אוהב לגלות שלא ושאין לי מה לתת באימון.
למי היית ממליץ להגיע לאימוני PowerTraining ? ולמי היית ממליץ שלא להגיע ?
ממליץ מאוד (אימוני מעבדה או תוכנית אימונים) לכל מי שיודע באמת שהוא מוכן לעבוד קשה ונכון. (לא ‘ראש בקיר’). אין קיצורי דרך.
משהו נוסף שמעוניין להוסיף ? ללא אמון מוחלט במאמן, או בשיטת האימון, PowerTraining לא תעבוד (הכוונה יותר לאימון אישי).
(גבי כיום, מתאמן ע”פ תוכנית אימונים אישית מבוססת PowerTraining, שעות אימון בין 9-12 שעות שבועיות בדר”כ, במקרים בודדים > 8 במינימום, 14 במקסימום. אימון נפח יחיד בשבוע בין 3-3.5 שעות. גבי במרוץ נגבה האחרון, במקצה מסטרס פרו הצליח להשתלב במספר בריחות שנתפסו, סיים 4, אביחי גרינברג, חברו לקבוצה – שלישי).
שלום ווליך, בן 36
כמה זמן אתה עושה ספורט ?
מאז שאני זוכר את עצמי (כדורסל, סקווש, שחייה, חד”כ). תמיד קצת מעל הממוצע של חברי לטווח הגילאים. רוכב על אופניים בצורה רצינית בערך 7 שנים אחרונות.
התחלתי לעבוד עם מד הספק מתחילת 2011.
האמת לא כל כך השתפרתי בהספקים. אני די יציב. רק שהאבל הגדול הוא…. שאני עושה זאת בפחות שעות באימונים :-)
- כל מה שמבוסס דופק או מהירות היה קשה לי מהבחינה של מעקב בהתקדמות.
- האימון יותר מסודר וברור והתוצאות ברורות.
- ההבנה בדיוק איפה החסרונות ואיפה היתרונות שלך כרוכב. מתחילים גם להבין יותר טוב מה היא מטרת וכוונת המשורר כשמקבלים תוכנית אימונים. “אוהב: בגדול – מגוון האימונים שאני מקבל התרחב אז יותר כיף כי האימונים יותר מגוונים”. השורה התחתונה. יותר כיף באימון.
לא אוהב: לפעמים האימון הוא עם יותר מידי פרטים שקשה לזכור… צריך להדפיס דף לפני להתקין על האופניים להתעסק עם הגרמין תוך כדי וכו וכו…
למי היית ממליץ להגיע לאימוני PowerTraining ?
- מי שצריך מסגרת בכדי להתאמן.
- למי שיש יעד ומטרה ברורים.
- מי שרוצה למקסם את האימון בהנתן זמן אימון מוגבל.
- מי שמיצא את עניין רכיבות הטיול ולוטש עיניו אל תוכנית שתקדם אותו.
למי לא היית ממליץ להגיע לאימוני PowerTraining ?
- מי שבשבילו אופניים זה לא “אימון”. כל מי שעדיין נהנה מסתם לצאת ולרכב בלי מטרה.
- מי שלא אוהב מסגרות.
משהו נוסף שמעוניין להוסיף ?
לא. בהצלחה.
כאשר רוכבי אופניים, טריאתלטים או אנשי ברזל מתעניינים באימוני POWERTRAINING, אנחנו מציעים להם מספר מסגרות שיתאימו להם. שלושת הספורטאים שיתראיינו לכאן נמצאים בשלוש מסגרות שונות:
מסגרות האימון הינם:
- אימוני מעבדה.(1-2 פעמים בשבוע) . כמובן אנחנו ממליצים להתחיל ולסיים סדרת אימונים 2 פעמים בשבוע, כדי ללמוד את השיטה כמה שיותר מהר וחשוב יותר – ליישם את ה”חומר הנלמד” כמה שיותר מהר בחוץ.
- תוכנית אימונים אישית, מבוססת שיטת POWERTRAINING
- שילוב רכיבה קבוצתית בקבוצת מומנטום PowerTraining על בסיס דו שבועי.
יריב – מתאמן בצורה קבועה במעבדה פעמיים בשבוע, בשלב מסויים במהלך העונה הוא גם עבר לבצע את אימוני ההספק המיוחדים על הרולר EMOTION. דבר לא פשוט כלל שיריב יכל להתחיל לעשותו רק לאחר שסיים חלק מסדרת האימונים הרגילה.יריב רוכב במהלך סופהשבוע במסגרת של קבוצת SUNTO.
שלום – מתאמן וותיק ומוכר בחר במסגרת תוכנית האימון האישית אשר מבוססת הספק. היתרון בתוכנית אישית פשוט – בכל יום ידוע וברור מה עושים, או מה צריכים לעשות (רק שצריך משמעת אישית גבוהה לכך והתמדה). חסרונה היחסי לעומת אימוני המעבדה, הוא ברמת המשוב האישי שמקבלים בו זמנית באימון:1. מהמכשור המתוחכם במעבדה, לעומת זה שבשטח 2. מהמאמן שנמצא ורואה את המתאמן פנים אל פנים. (עקב כך ששלום קצר בזמן, יוצא לו רק “פעם ב” להגיע לאימוני קבוצה בשבתות ולרוב גם אותם הוא נאלץ לבצע ע”פ תוכנית אימונים אישית. לא נורא, בגלל זה מסגרת האימון האישית מתאימה הכי טוב לשלום).
גבי – מתאמן על פי תוכנית אמון משולבת של אימוני מעבדה, תוכנית אימונים אישית ורכיבות אימון בקבוצת מומנטום PowerTraining. הוא החל את העונה בשיפור טכניקת הדיווש , שיפור במהירות הרגליים, ועבודה ממוקדת יותר על כוח ומהירות באזורי הכוח המתפרץ והאזורים האנ-אירוביים. לאחר שהגיע בקביעות לאימוני מעבדה והעלה את רמת הסימטריה ויישם את הדברים במעבדה ובשטח התחלנו להתמקד יותר באימונים הספק על הרולר וכמובן בשטח, ביחד עם קבוצת מומנטום PowerTraining (אימוני שבת).