נובמבר 2018 – עדכון. כיצד הפרש בין כידון לאוכף יכול להשפיע או להצביע על אווירודינמיות ואפילו על כושר גופני ?

בשני מרכזי האימון POWERWATTS  אנחנו מכוונים שוב ושוב, כל פעם מחדש, קליינטים חדשים המגיעים להתאמן (רק באימון הראשון ולא בשני, כי בשני כבר יש לנו את המידות המדויקות). אודות כיוון ביומכאני – ניתן לקרוא כאן. הרעיון בתנוחת רכיבה נכונה, או התאמה נכונה מתחלק לשלוש :

  1. ההספק – POWER אותו אנחנו מייצרים בתנוחת הרכיבה שלנו. או הכוח המרבי אותו אנחנו מעבירים לפדלים.

  2. נוחות – הנוחות על האופניים, במידה ואין כזאת היא תפגע גם ביעילות הדיווש וגם בהספק. בעיקר במידה ומדובר “לאורך זמן”. ככל שהזמן יתארך במהלך הרכיבה כך גם גם רמת הנוחות תרד בידה והכיוון אינו טוב (כמו כן נוחות נמוכה – סכנה לנפילה עקב עייפות וחוסר ריכוז).

  3. יעילות – נושא מורכב מאין כמוהו. יעילות היא למעשה היכולת שלנו להעביר POWER X לפדלים כאשר אנחנו מוציאים כמה שפחות אנרגיה. לדוגמה – במידה ואנחנו מכוונים על האופניים בצורה כזאת שאנחנו מצליחים להעביר מקסימום POWER לאופניים, אך מבצעים זאת ביעילות נמוכה (הוצאת אנרגיה רבה) – תפגע הנוחות כי אנחנו נתעייף לאורך זמן. אז ההספק שלנו ירד. לרישום לאימוני POWERWATTS – כאן

vertical Hight

אחד הנושאים הקריטיים בבואנו לכוון רוכבים חדשים – הוא רמת הגמישות שלהם והכוח שלהם (כוח היא מילה כללית מאוד, כך גם גמישות, איש מסוים יכול להיות גמיש באזור X וחסר גמישות באזור Y אותו הדבר בכוח או אלמנט אימוני אחר). בבואנו לכוון ולבצע כיוון נכון לאופניים – אנחנו בוחנים את המגבלה – LIMITATION של הרוכב-ת. כדי לבצע אבחון מדויק כאשר אנחנו באים לכוון אופניים, אנחנו ממליצים לבצע אבחון FMS מסודר. באבחון זה ניתן למצוא את ההסבר הברור יותר לLIMITATION ומעבר לכך, לתת לקליינט כלים נכונים לעבוד על הבעיה הקריטית שלו ובכך למנוע פציעות עתידיות ומעבר לכך, לכוון אותו בצורה יעילה יותר בעתיד.

Screenshot_20160804-103345

בסרטון המצורף  ננסה להסביר אודות חשיבות הגמישות והכוח בגב התחתון והשפעתו על הרכיבה. בסרטון מדובר (כביכול) על רוכבי אופני כביש וטריאתלטים, רק שהדבר רלוונטי מאוד, באותה הצורה, או בצורה דומה גם לרוכבי אופני הרים ואף גם לרצים. כמובן, לא בהיבט של אווירודינמיקה, אלא בהיבט יעילות הרכיבה בהפעלת מאוזנת של השרירים הדוחפים והמושכים. מעבר למה שמובא בסרטון, חוסר גמישות ושרירי המסטרינג בלתי מפתוחים עקב רכיבה זקופה, יוצרת רכיבה בלתי מאוזנת כאשר היחס בין עבודת השרירים הדוחפים לשרירים המושכים אינה מאוזנת, דבר שמגביר את העייפות, או את היכולת לייצר מהירות לאורך זמן.

לרישום לאימוני POWERWATTS – כאן

בניגוד לרושם המוטעה שיכול להתפרש מהסרטון (במיוחד בקרב חסרי הומור/חיים וכד’), אנחנו לוקחים מאוד ברצינות את מה שאנחנו עושים (רק לא יותר מדי ! כי למה ? כי אנחנו משתדלים לשמור על איזון – עודף מקצוענות מיותר אנחנו לא אוהבים). תודה רבה לאנדרי סיקורן, מעבר להיותו צלם אנדרואיד מדופלם, הוא מבין הרבה מאוד באופניים וכושר גופני.

לקריאה נוספת בנושא גמישות – כאן  (גמישות כגורם מגביל לספורטאי (LIMITATION) – אבחון וטיפול)

במידה ואת או אתה מעוניינים לגלות מהי באמת המגבלה שלכם מבחינת כושר גופני, או מה שעושה אתכם איטיים (כוח/גמישות ועוד הרבה מרכיבים אחרים) אתם בהחלט מוזמנים ליצור קשר ולהגיע אלינו :

אימוני מעבדה – גולת הכותרת (שיפור כושר גופני מ 8 ועד 30%) – כן, זה מוכח.

 כיוון אופניים ביומכאני
לרישום לאימוני POWERWATTS – כאן

למאמרים נוספים בנושא גמישות – כאן

ליצירת קשר – בתיבה מטה, או בטלפון 0523-541563 או במייל elad.bike@gmail.com אפשר גם לשלוח מייל ולהרשם למיילינג ליסט                לאימון התנסות – הקליקו כאן
שיפור סבולת

לרישום לאימוני POWERWATTS – כאן