21 ביולי 2015 – טור דפרנס

נראה לי שיש יותר כתבים ופרשנים שמשתמשים בכל מיני חומרים לא ברורים….רגע אחד לפני שאתם יורדים מטה לסרטון, כמה דברים של הסבר : חבר מאוסטרליה – איש הבננות (באנגלית נשמע טוב יותר ה  THE BANANA-MAN ) הוא מקדם תזונה טבעונית לספורטאים ופרסם ממש לאחרונה פוסט מעניין המסתמך על הקבצים שדלפו לרשת מביצועיו של כריסטופר פרום מטור 2013. שם ניתן לראות בהנחה שפרום שוקל 67~ קילו כי הוא מוציא באזור ה 400 או ע”פ מגזין בייסיקלינג 389 ואט למשך 40 דקות, מה שנותן >5.80 – 5.97 ואט לקילו, אולי אפילו פחות מכך שזה שווה ממש בערך ל 6.5 ואט לקילו ל 20 דקות (הוספתי 10% = 5% 40 דק ל 20דק + 5% על עייפות טור וסיום שלב). 6.5 ואט לקילו ל 20 דקות למנצח גראן טור, זה ממש ממש נורמלי, אפילו נמוך מדי, לטעמי פרום נמצא היכן שהוא לכיוון ה 7 או 6.6-6.8 לפחות (הטענה מבוססת על נתונים של רוכבים אחרים בפלטון המקצועני שחלשים מפרום ונקיים מסמים – ראו בהמשך).

לפני זה, שימו לב לנתונים מהטור הנוכחי של רוברט ג’סניק – משלב 10 (השלב המכונן בו פתח פרום פער על מרבית מתמודדי ה GC) –  עלייה של 7% באורך 14.4 ק”מ בשלב ב14 ביולי.  Col du Soude עלייה זו הגיע לאחר 150 ק”מ שטוחים של מרוץ. ע”פ נתוני סטרווה ג’סניק הפיק 409 ואט ל ל 39:48 דקות (ג’סניק שוקל לפי פרסומי קבוצתו 67 ק”ג) כלומר, הוא הפיק 6.02 ואט לקילו משקל.

 

Col du Soudet D132

Ride Segment Arette, Aquitaine, France
  • Ride Segment Arette, Aquitaine, France
    14.4km Distance
    7% Avg Grade
    Highest Elev 1,063m
gesnic
ג’סניק הגיע בעלייה כ 1 דקה ו 33 שניות אחרי פרום, כלומר, פרום רכב מהר ממנו ב 4%, מה שנותן לנו (בקירוב !!) את הנתונים האלה בנוגע לפרום : 420 ואט ל 38:33 דקות ו 1666 VAM (ראו הסבר VAM בהמשך). לפיכך > פרום יצר 6.26 ואט לקילו > שזה נותן 6.91 ואט לקילו בקירוב של 20 דקות. ועכשיו ראיתי שלפני 16 שעות, TEAMSKY שחררה את הנתונים של פרום מהשלב הנ”ל (תצטרכו פשוט להאמין לי שלא העתקתי משם – הנה הלינק, (היחס ואט לקילו שפרסמו לא נראה לי, אבל זה כנראה בגלל חישובים אחרים ואינטרסים של סקיי) – כאן (אבל לא נראה לי שטעיתי בהרבה).
# Rider Name (Country) Team Result
1 Christopher Froome (GBr) Team Sky 4:22:07  
2 Richie Porte (Aus) Team Sky 0:00:59  
3 Nairo Quintana (Col) Movistar Team 0:01:04  
4 Robert Gesink (Ned) Team LottoNL-Jumbo 0:01:33

דוריין מציג בסרטון (טור 2013) מה הוא חושב על ההופעה של כריס פרום – האם הוא “עם”, או “בלי”. או הוא בעצם מרגיש בלי ולהיות עם (-:
לאחרונה שמעתי הרבה קולגות שמכחכחים בגרון ומנסים לתת נופך של חשיבות מבלי לומר שום דבר למעשה (באנגלית ועברית). להבדיל מהם, מגיע דוריין (ןאני מקווה שגם עבדכם הנאמן עם הנתונים של ג’סניק משלב 10) ומציג נתונים יבשים וברורים עם חיתוכים של סטרווה של רוכבים אחרים בנוגע לטכניקת ה VAM (ראה הסבר מטה). אני נוטה להאמין לדוריין בהחלט, עם סייג קטן מאוד לטובת SKY כי ההישגים של SKY נקיים. הביצועים של פרום אנושיים (בעיקר ביחס לאלה של ארמסטרונג – ראו מטה) ויושבים בסרטון באזור של 6.8- 6.9 ואט לקילו (20 דק) ואולי טיפה יותר (2013 שימו לב !). לא נראה מהסרטון שיש הוכחה שנתוני מהירות כאלה מסתמכים על שימוש בסמים, כמובן שהניתוח צריך להיות מעמיק הרבה יותר. שימו לב כי לפי הטבלה – לאנס ישב ב2004 על 6.97 ואט לקילו ל 40 דקות > (7.3-7.6 ואט לקילו ל 20 דקות). הרבה מעבר לכך, שימו לב להבדל האנטומי בין פרום (מטפס טהור) לבין לאנס (מבנה גוף גדול וכבד, יחסית, נכון שהתמונות שבסרטון מראות אותו כבר לאחר שפרש, אך עדיין, הוא מעולם לא היה מטפס טהור, ה EPO ושאר הדברים אפשרו לו זאת)

 width=

טבלה מהאתר של רוס טאקר – לכתבה המלאה –  כאן שימו לב היכן לאנס ממוקם 6.97 ואט לקילו ל 40 דקות.

(Tour de France 2009: Power estimates // What does it take to climb with the elite?)

שורה תחתונה לטעמי- סקיי נקיים לגמרי ומשתמשים בשיטות אימון שפותחו במהלך השנים האחרונות , בזמן שכולם ישנו על סמי EPO, הם )SKY( בחנו, פיתחו כל רוכב ורוכבת במטרה לגייס ולגייס עוד ועוד כישרון (על באמת). דוגמה מצחיקה לכך, לפני מספר שבועות פגשתי ברוכב DH ברמה בינלאומית מאנגליה, הוא סיפר לי שSKY שולחת סקאוטרים להרבה תחרויות (כולל DH) כדי לצוד כישרונות למסלול הוולודרום.

שימו לב לטבלאות ה VAM >.במידה והטבלאות מסונכרנות. עם ה 1666 הVAM (שזה אומר לשעה לפי חישובים +- מדויקים למדיי- 1733 מטר בשעה של פרום בעלייה של  Col du Soudet D132 בשלב 10 TDF 2015. שימו לב היכן פרום מגיע לעומת תקופות חשוכות קודמות – הוא נמצא ממש “ממוצע” לעומת האחרים ואפילו למטה מזה. את הVAM חישבתי לפי התוצאות של ג’סניק ולא לפי אתר של סקיי (קישור באמצע הכתבה)

 

 /></p>
<p>טבלה נוספת מכתבה מעניינת נוספת רוס טאקר – <span style=Tour 2009: Contador climb  //  The anatomy of a climb: Contador on the Verbier – its place in Tour climbing “history

זה הכול, לסיכום, כתבתי על כך בעבר ואזכיר זאת שוב. מנצחי הטורים בתקופת הסמים היו רוכבים שונים מבחינה פיזיולוגית. מבחינת רמת ההמוטוקריט (צמיגות הדם בגוף). מי שהיה מגיע ברמה גבוהה “מדי” באופן טבעי, לא היה ניתן “לשפר” אותו. בסיום תקופת ה EPO וסימום הדם, אותם אלה (רוכבים “איטיים”) שאותם לא יכלו לשפר והיה להם רמת המוטוקריט גבוהה (הגבול של ה 50% המוטוקריט) הפכו למתמודדי GC. הרבה מעבר לכך, תוכניות ושיטות אימון הסתמכו על תוכנית סימום. מי שהשכיל לפתח שיטות ללא סימום – הרוויח. כמו טים סקאיי כנראה (כך אני מקווה). נכון יש סמים חדשים, כנראה טובים פחות (לא מעוניין לציין כאן מה) , אך עדיין בטור הנוכחי לא נודע (מלבד מקרה הקוקאין) על רוכב שנתפס. מה עוד ? כמובן > מהם השיטות החוקיות והלגיטימיות להעלאת המוטוקריט בדם ? זה בלינק למטה

מומלץ לקרוא את סדרת המאמרים כאן – (במיוחד את חלק 4) 

והנה הסרטון של פרום מ 2013 – תהנו

עוד קישורים למאמרים שפורסמו היום בנושא – (רוס טאקר) – כאן (Comparative and longitudinal physiology)

הסבר אודות ה VAM – כאן
ל
אימוני POWERTRAINING – מוזמנים להקיש מטה ולהתעניין (לייק זה גם בסדר, אם עדיין עד היום התביישתם לעשות), או ליצור  קשר. את כל הכתוב בכתבה, יש לקבל בעירבון מוגבל, בעיקר בחישובים וייתכן והיו טעויות , אך אינני חושב שבצורה כל כך קריטית. אז זהו, טור נעים לכולם, אם יש למישהו שאלות בנוגע למאמר – מוזמנים לשאול למטה בתגובות

אלעד

בפאורטריינג – כמו אצל פרום, המספרים לא משקרים – מוזמנים להגיע ולהיווכח – כאן

powertraining_logo2211