בחול המועד ניסיתי כמה שפחות לצאת מאיזון. לשמור על איזה שהיא מסגרת זהה לשבוע רגיל.
כך יוצא שבשישי-שבת מנסה להתעקש לאחרונה לצאת לרכיבה של כתיבת אימונים חדשים לשיפור הסבולת (בגלל מחסור בהם ושבוע אימונים שלא עולה על 6-8.5 שעות) . אולי נכון מלומר מסבולת – קיבולת מכל סוג של עצימות גבוהה למשך שעתיים (אלה בעצם “אימוני הסבולת של powerwatts). מנסה (“כרגיל” יגידו אוהבי ובטח שונאי) למשוך ולהגדיל את קצוות המעטפה יותר.
כך יצא שניסיתי לבנות בשישי אימון מהירות של מיקס טמפו וקיבולת אנאירובית. זה לא קל לבנות ככה אימונים כשמתרגלים לתוכנת CPX מתוחכמת ב POWERWATTS, איתה אפשר לתכנת כמעט והכול. וכאן בחוץ אני צריך להסתפק ב”גרמין פשוט” (הכול יחסי). זה לא פשוט וצריך לדעת לאלתר ולהשאיר את הראש פתוח מספיק כדי להבין אי דיוק ולהפוך אותו להכי מדויק שאפשר, או ניתן במגבלות הגרמין.
בשישי בבוקר הצלחנו לייצר 0.78 IF עד שנעצרתי על ידי פנצ’ר מרגיז. המהירות התקרבה ל 35 קמ”ש והאמת לא נשאר הרבה בטנק דלק לעוד.
למחרת שבת (יאללה החג הזה) הרגשתי מיד את כל האימון ברגליים בבלוק הראשון. אבל הביטחון העצמי עלה יותר מדי לצייר בראש את האימון של שבת. פעם עוד הייתי משתמש בתכנון ב CPX. היום בניסיון וכישלון. שני אלמנטים מצוינים. טובים בהרבה אם אתה יודע להעריך אותם מספיק טוב.
בשבת תכננתי לכווץ עצימות אימון של שלוש שעות לשעתיים קצרות ומהירות. העייפות משישי וארוחת החג השפיעו ככה שאחרי כמה בלוקים התחלתי לקרטע. עודף של “חברים” בסטרבה רכבו בזוגות -בשלשות ורביעיות ואולי אפילו חמישיות לכל רוחב הכביש. סובב תל אביב נס קפה עבר למשולש לטרון, בשבת חג סוכות ב 7 בבוקר. מרגיז. עצה למסטרס ספורט על אופניי כביש דומה לעצתי לילדים ביום כיפור. קודם כל סעו ישר בבקשה. ואם זה לא כיפור מקסימום בזוגות וגם רק אם הכביש מאפשר זאת. הצלחתי איכשהו להתנתק באינטרוול של הטמפו ולהשתחרר מחבורת הבלאגן.
סחבתי עצמי חזרה לחולון. איכשהו הצלחתי להוציא רק 0.78 IF (והפעם דווקא האלגוריטמים היה לטובתי בניגוד לשישי – ספרינטים של פחות מ 30 שניות ואלה לא משפיעים על הפונקציה הזאת של העצימות ב IF).
אימון שבת – מהירות ממוצעת 32 קמ”ש. 64 ק”מ.
בסיום הרכיבה אחד השכנים פונה אליי -” גם חבר שלי מהיחידה היה רוכב 100 קילומטר שלוש פעמים בשבוע” …
“אפשר גם לרכוב 10 ק”מ השאלה אם אתה עושה את זה בקצב של אלוף עולם או בקצב של סבא ?” עניתי בחיוך של עייפות אמיתית שתמיד הופכת אותי יותר מדי מחוספס לאחר שאני עייף ונכשל באימון.
ניסיון וכישלון. זה הכול.
סעו ישר בבקשה. מקסימום בזוגות. בתיבת נוח זה עבד יופי. אז אם הם
ניצלו גם אתם יכולים לנסות.
איכות זה מהירות. ומהירות זה POWERWATTS
https://www.strava.com/athletes/1570729
בטיחות – כיצד לשמור עליה באימוני אמצע השבוע ?
shorturl.at/copvM
למה רוכבי אופניים רוכבים לאט ?
https://www.powerwatts.co.il/riding_slow_heb/