(אלעד פלטין) נובמבר 2022 – תעצרו לרגע וקחו נשימה כדי לבדוק אם אתם באיזון (או שאתם באטרף של הLIFE ובדרך להיכנס לסטטיסטיקה של פציעה, או סתם עייפות ותחרות בינונית עד גרועה)…..
מאמר זה, או פוסט זה מגיע כעדכון לדברים נוספים שכתבנו בעבר, בנושא. כדי להבין את מה שנכתב כאן, כדאי אולי לדלג קודם קדימה ולקרוא עוד אודות – סיכומי ישראמן 2022 עם קצת יותר אומץ (לומר את האמת בפרצוף).
כאשר אני רואה מסגרות אימונים של אנשי ברזל, כאשר מגיעים לתקופה של 3 שבועות לפני התחרות, הרבה פעמים ישנה נטייה של בעצם לצאת משליטה, או, לצאת מאיזון : ובכן : להלן שלוש טעויות נפוצות :
- מצד אחד – לעלות המון את עומס ונפח האימונים. בדר”כ הדבר לא מצליח לעלות את הכושר. ולמה ? כי העלאת עומס ונפח ביחד תגרום, קרוב לוודאי לעייפות מצטברת. אולי תיטיב בהורדת משקל (במידה וצריך) בעקבות האימונים, אך הסיכון לפציעה, בעיקר במידה ומגיעים לריצות ללא התאוששות + משקל מעט אפילו עודף, מסתכנים, או בפציעה, או בסתם גרימה להעלאת העייפות ודריכה במקום.
- מצד שני – יש אלה שחוששים מהגעה ל”אימון יתר” ועסוקים במגננת פחד מלהתאמן יותר מדי מהחשש או פחד להפצע. מורידים גם את העצימות, או גם את הנפח או שניהם. ומה שקורה – הכושר שעבדנו עליו כל כך הרבה, יחסית לעצמינו – יורד בזמן של 3 שבועות. (בתחרות מרגישים אולי “טריים” אך הטריות יושבת על כושר ירוד, או כושר שירד).
- יש גם משהו שלישי – עושים “טסט על מלא” או חצי מלא, או 3/4 מלא. מה שגורם לפעמים להכנס לעוד PEAK שאולי הגענו אליו מוכנים, אבל זה, לחלק מאיתנו מוציא הרבה אנרגיה (פיזית ומנטאלית) כדי להתרומם ל PEAK נוסף, החשוב יותר של התחרות עצמה. נראה לי שטסט לקראת תחרות מיותר וקשור יותר לבעיה של בטחון עצמי כדי לבדוק היכן אנחנו נמצאים. מאמן או מאמנת טובה, לא צריכים לעשות טסט לקראת תחרות במידה והם מכירים את הספורטאי שלו טוב.
- עזיבת אימוני העצימות (ובתוכן גם אימוני ה POWERWATTS) – חוסר איזון זה גם ללכת לכיוון הנגדי השני ולהתעמק אך ורק בנפחי סבולת ארוכים בלבד מבלי לגעת בכלל באימון עצימות אחד בכלל בשבוע = זו טעות גדולה גם היא. אימוני עצימות בוואטים רגילים ולא מופחתים (=פחד- חשש) יעזרו לנו לשמור את ה VO2MAX גבוה וגם את הסף האנאירובי גבוה מספיק כדי לתחזק את קירות הסבולת החשובים. (אני רואה זאת אצל ספורטאים שחוזרים מיד אחרי תחרות לאימוני POWERWATTS לאחר שיצאו ל PEAK בלי אימוני עצימות או אימוני POWERWATTS והכושר – פשוט ירד. (כמובן שניתן לצבוע זאת בהרבה תירוצים צבעוניים ומחזקים…לא יעזור, כאשר מפסיקים אימוני עצימות בכלל – הכושר יורד).
נקודות שאיתן או מהן ניתן להקיש כיצד לבנות בסיס טוב ל PEAK
נראה לי ששלושה עקרונות צריכים להוביל אותנו בבואינו ל PEAK לתחרות איש ברזל :
-
התחרות היא תחרות סבולת ארוכה. מכאן גם צריך לגזור את ה PEAK הבסיס שלה הוא סבולת. הבסיס לתחרות טובה : מהירות הרכיבה + הריצה, או ההשפעה של הרכיבה הטובה והמעייפת על הריצה (כמובן שיש הבדל אדיר בין חצי איש לאיש ברזל מלא. באיש ברזל מלא אין מקום לטעויות במידה ולחצתם יותר מדי ברכיבה…או רכבתם לא נכון, תשלמו על זאת בריצה קשה, או אפילו בסיכון של DNF, או סתם תחרות הישרדות שממש לא בריאה.
-
התאוששות בתקופת PEAK – בגדול מאוד במידה והבנתם את 1 ואתם בכושר טוב, חשוב לעלות אם כך, את הנפחים של האימונים. בצורה זהירה מאוד, כך שזה יבוא בעיקר מענף הרכיבה וגם מהריצה – בשיא הזהירות. (ככל שאתם באופן יחסי “איטיים” יותר בריצה ביחס לאופניים – שווה לבנות את כושר הסבולת יותר מהאופניים “הבריאות” מאשר מנפחי ריצה בתקופת PEAK וגם בכלל) (נכון, אני לא מציין בכלל את השחייה, בגלל שאני סומך על הבנת הקוראים כאן שיבינו מה לעשות גם מבלי שאני כותב על כך). במידה ואתם מעלים בצורה גדולה את הנפח של האימונים (בעיקר אופניים ואחרי זה ריצה) חשוב לדעת שני דברים : להוריד את העצימות בהתאם + לשים דגש על התאוששות כמעט מלאה – עד מלאה בין העמסות הנפח הארוכות (בקצב של תחרות, או כמעט תחרות, או מעל תחרות = אתם תחליטו מה לעשות בהתאם למטרותיכם וסוג האימון). חשיבות אימונים עצימים גם במהלך PEAK בוואטים שגבוהים מתחרות (POWERWATTS) – וכמובן לדעת להיות באיזון.
-
מצב הכושר שלכם. במידה ואתם רחוקים ממיצוי הפוטנציאל שלכם מבחינת כושר (יחסית למתחרים שלכם בקטגורייה) חשוב שתמשיכו להתאמן כמה שיותר כרגיל (ללא PEAK) ותנסו עוד ועוד לעלות את הכושר ופשוט תנוחו מספר ימים חשובים לפני התחרות + הכנסת סבולת רלוונטית של רכיבה וריצה לקראת התחרות (עד שבוע מהתחרות). למתאמנים ב POWERWATTS = להמשיך עם אימוני עצימות ולעלות את מספר אימוני העצימות מבלי להכנס לעייפות (חשוב זיהוי המימד האישי ונקודת המוצא של הכושר) ======================================================================= זהו, כמובן הנקרא היא על אחריותו המלאה של הקורא וכל דבר שהוא הבין לא נכון – באחריותו המלאה.
לקריאה נוספת תמשיכו הלאה – מאוד רלוונטי.
או פשוט תרשמו לשני אימונים ב POWERWATTS בשביל להכיר את עומק המחילה באמת
לרישום בלינק מפורט יותר – לחצו כאן
[/fusion_text][/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]============================================================================================================================================================================================
סיכומי ישראמן 2022 עם קצת יותר אומץ (לומר את האמת בפרצוף) – לא רק ללקוחות POWERWATTS
(30.1.2022) – אלעד פלטין POWERWATTS
סיכומי ישראמן 2022 עם קצת יותר אומץ (לומר את האמת בפרצוף) – לא רק ללקוחות POWERWATTS -מראה לכל מי שעושה ספורט בצורה חובבנית ולא בהכרח נרשם לישראמן
{במהדורה 2022 השתתפו בשלל המקצים : במקצה המלא : שאול קוטלר וניצן בוקצ’ין. במקצה החצי : עמית לוי (ראשון קטגוריה 55-59 + 20 כללי !), אסף שמר, אופיר כוכבא, יאיר בן עמי ויקיר שעשוע. בשלשות (חצי) שרון כהן (מקום 1 בשלשות מעורב). גל איזבצקי (ריצה) ורוי רובינשטיין (שלישי באופניים). שמואל אלפסי בריצה}
אז סיימנו את הישראמן ושוב פעם אני צריך לכתוב פוסט שתפיקו ממנו משהו ולא לקחת את הפוסט משנה שעברה או לפני שנתיים ולמחזר אותו שוב…. או….נראה לי ככה או שבעצם נעשה את זה ונערוך את זה מספיק טוב שלא תרגישו – לא ?
מניסיון בנוגע לישראמן ואיש ברזל בכלל חצי או מלא צריך קודם להבין את ההבדל בין איש ברזל לבין ספורטאים. אנשים לפעמים טועים לחשוב שיש חפיפה או הלימה של 100% בין להתחרות באיש ברזל ולהיות ספורטאים. זה לא מדוייק.
איש הברזל קשור לסיים אתגר בתחרות אתגרית שהמיקום בה או הזמן לסיים למרבית המשתתפים (מתוך הבטן אנחש מעל 95%) פחות חשוב. בנוגע למקצועות ענפי סיבולת בספורט, אם אנחנו משווים למשל בין שלושה ענפים שונים אך מאוד מאוד פופולריים:
אופני כביש, מרתון ואיש ברזל.
איש ברזל נתפס כתחום שהאתגר בו הכי גבוה ופחות תחרותי. בניגוד לאופני כביש או אופני הרים שנמצא בסקלה הימנית של המפה (מבחינת תחרותית ותוצאה ברורה) כאשר המרתון נמצא היכנשהוא באמצע. לכאן או לכאן (תלוי ברמה ובמקצועיות הספורטאי) כמובן שזאת דעתי וניתן לחלוק עליה. אפילו מומלץ !
בהנחה שאתם מבינים אותי, איש הברזל נמצא איפה שהוא מצד שמאל קיצוני, הפוך מענף אופני כביש שהוא מאוד תחרותי (רק כדוגמה לאכזריות המקצה באופני כביש או הרים במידה ואתה מתרחק מדי מהדבוקה המרכזית = DNF = DID NOT FINISH – פוסלים אותך מלהמשיך.)
כדאי לנסות (למתקשים) להסביר טוב יותר, לטעמי כאשר אנחנו משווים את שלושת הענפים – אופני כביש, מרתון ואיש ברזל/טריאתלון. בקרב החובבים שמתחרים בענפים האלה. רמת המקצועיות של מרבית המתחרים באופני כביש, בדר”כ ברמה יחסית גבוהה יותר. (לתפיסתי, לדוגמא, גם רוכבי עלית שאינם מקבלים משכורת בניגוד לאחרים, גם הם בסופו של דבר חובבים צעירים).
כיצד אנחנו מתמקצעים באיש הברזל ? בכל אחד מהענפים : שחייה, אופניים וריצה ולהבין את הענף עצמו וכיצד אנחנו מנסים בכל אחד משלושתם וביחד להיות יותר מהירים כדי ליצור תחרות יותר טובה ?
******************************************************************************************************************
התשובה לכך פשוטה = אימוני POWERWATTS. תבואו לשמונה פעמים בשבוע אימוני POWERWATTS כמו שעושים שני אימונים ביום (אופניים + שחייה/ריצה) ובמקום אימון אופניים ושחייה בערב תעשו שני אימוני POWERWATTS ביום. כמובן עם יום התאוששות אחד לפחות ב….בחודשיים (?) תוך שלושה חודשים אתם מתקדמים משהו כמו….. 400 אחוז. מי שיתקדם יותר זה בכלל קשור לתחום הקריפטו, או תחום דיגיטלי מטופש אחר. ????❤️????????????????????????????
******************************************************************************************************************
לרישום בלינק מפורט יותר – לחצו כאן
וקצת יותר ברצינות
כאשר אני מסתכל על אנשי הברזל שמגיעים להתאמן ב Powerwatts נראה שניתן לראות את המגבלות המשותפות לכלל ספורטאי מסטרס (מתעצמות בקרב טריאתלטים/אנשי ברזל). המגבלה המשותפת לכולם יותר מאחת היא בדרך כלל מתחילה מעודף משקל קל קל מאוד בינוני או גדול מאוד – אחת המגבלות הכי קריטיות מבחינת התקדמות כושר ענף סיבולת. בטח ובטח ענף שקשור למרתון או חצי מרתון. או ! מקצה איש ברזל בו חלק האופניים שבו משלב עליות רבות.
מגבלה שנייה – מגבלה של זמן.
אנשי ברזל חובבים (99% מהמתחרים) מתבקשים לעשות תחרות של 5-7 שעות או 14 15 ו-16 שעות כאשר תוכנית האימונים השבועית שלהם מורכבת אולי ממחצית הזמן הזה (במקרה הטוב).
זו הסיבה שלדעתי תחרות איש ברזל פחות ופחות קשורה להישג או בעלת ערך ספורטיבי (למרבית המשתתפים). אלא להצלחה או אי הצלחה או סיום של אתגר מאוד מאוד קשה אליו לא באמת אנחנו מתכוננים כמו שצריך….
וזה בסדר ! אבל זה הרבה יותר בסדר כאשר אנחנו יודעים את זה. כי רק אחרי שאנחנו יודעים את זה אנחנו יודעים כיצד להתכונן בצורה טובה יותר.
טעות נוספת מאוד קריטית ומשותפת לכולם הוא הפחד מאימוני אינטרוולים עצימים ופחד נוסף שאנחנו לא מתאמנים מספיק. אנחנו לא מתאמנים מספיק – בגלל שאין לנו זמן ובגלל זה יש לנו נטייה להתאמן המון ולאט להיות עייפים מאוד תוך כדי כך שאנחנו לא באמת משתפרים , אלא לומדים יותר להתאמן כאשר אנחנו עייפים (וטועים מאוד לחשוב כי אם אנחנו עייפים אנחנו גם משתפרים….ממש לא)
לרישום בלינק מפורט יותר – לחצו כאן
וכדי להתכונן טוב יותר אנחנו קודם כל צריכים לפתוח את הראש שלנו ולנסות להשאיר מאחורינו כל מיני רעיונות ופחדים שהתרגלנו אליהם שהם בעצם לא נכונים. כאשר נעשה זאת נוכל להיות פתוחים לקבל רעיונות חדשים וכך להתחזק הרבה יותר דרך אימוני עצימות או אימוני איכות ולהעלות את ה 20 דקות CP שלנו וואט לקילו דרך:
- אימונים עצימים
- תזונה נכונה (להוריד את המשקל ולהעלות את הואט לקילו)
- שמירה על מסגרת אחידה של אימונים (ימים ושעות קבועות ולא רישום של “בערך”)
והכי חשוב לחזור להתחלה ולחשוב איך אנחנו מצליחים במשך כל העונה , במשך כל השנה, כל הימים לשמור על מסגרת אימונים קבועה. כדאי ללמוד להיות ספורטאים, או בעצם בצורה מתחליה יותר – ללמוד לחיות חיים יותר בריאים מבחינת תזונה ומנוחה ושמירה על מסגרת אימונים מאוזנת. שומרים על ה CP20 שלנו קבוע ולא יוצאים להפסקות של חודש חודשיים לשלושה חודשים.תחשבו להיות קודם ספורטאים. רק אחר כך לנסות להירשם לתחרויות קשות.
כבסיס הכושר שלנו גבוה נוכל להעמיס עליו מרחקים ארוכים (לא הפוך). כאשר אנחנו נהיה במשקל נכון, ברמת גמישות בריאה. וכושר כללי גבוה אליו נתרגל , נצליח להעמיס עוד נפח ועוד סיבולת ונלמד לרכב כמו במרחקים קצרים גם למרחקים ארוכים. מהר מהר מהר מהר מאוד.
לא נגענו בכלל במגבלות האימוניות שלנו :
- סל”ד גבוה
- טכניקה בהעברת הילוכים.
- טכניקה בדיווש בעמידה, שליטה באופניים ובטיחות.
- שיפור טכניקה ואימוני טכניקה בריצה
- שיפור יעילות בריצה
- חדר כוח, גמישות ורלוונטיות באופן אישי למגבלה שלנו
ועוד ועוד ועוד ועוד הרבה מאוד
לסיכום
לרכוב הרבה ולאט – זה מאוד קל (תתפלאו, הלוא בתוך תוכחם אתם יודעים זאת)
אבל לרכוב חזק וקשה – זה כבר משהו אחר. לא כל אחד יכול (וזה בסדר) אבל ! אפשר לנסות ואם ממש קשה לנו – לשמור על הירוק, בחלק הנמוך שלו. אם לא ישנו ערב קודם (לא שמרנו על מסגרת בריאה…) לא נורא, אפשר להוריד קצת ואטים (אבל לא להפוך זאת להרגל….) ולהשאר בירוק.
להשאר בירוק !
לעוד מאמרים בנושא זהה :
לרישום בלינק מפורט יותר – לחצו כאן
****************************************************
****************************************************
כתבה שנייה – נובמבר 2019
(לסתום את הפה ולאכול פחות – סיכום הרצאה נובמבר 2019) נקודת ונושאים בהרצאה – נובמבר 2019 – POWERWATTS
1. התקדמות של ספורטאים לאורך השנים במרכז PW – עצימות או נפח ?
טעויות של ספורטאי סבולת מכל התחומים – אופניים – ריצה וטריאתלון.
איך לבנות תוכנית אימונים נכונה ובריאה שתחזיק אתכם בכושר טוב לאורך כל העונה ?
טעויות של מאמני ספורטאי מסטרס בתחום טריאתלון ואיש ברזל.
עבודה נכונה (ומעניינת) עם מד הספק – מה “חסר” למתאמני POWERWATTS מעבר לאימוני ה 60 דקות
בהרצאה (נוסף לסעיפים מעלה) איך ואילו נקודות ב powerwatts יכולות לעזור לי הספורטאי מתחיל. או מישהו שמנסה לחזור חזרה לעניינים מחדש (ספורטאי מתחילים)
התקדמות של ספורטאים לאורך השנים במרכז PW – עצימות או נפח ?
הבנת ההבדל בין אימוני עצימות לנפח סבולת + GROUP RIDE
טכניקה – העברת הילוכים / האצה / ספרינטים. טכניקת דיווש – ישיבה עמידה
סל”ד – יעילות הסל”ד הגבוה – לא יותר מדי
עליית הספק / ואט לקילו בכל הפרמטרים ולא רק 20 דקות
סבולת אנאירובית + ספרינט – ניסיון בקביעת יעדי שיפור במדדים אנאירוביים (קיבולת וחזרתיות).
גמישות > שיפור באווירודינמיות , שיפור בהתאוששות > שימוש יעיל וטוב באנרגיה
מסגרת טובה ואחידה לאימונים.
-
טעויות של ספורטאי סבולת מכל התחומים – אופניים – ריצה וטריאתלון.
בניית בסיס אירובי בתחילת עונה – לרכב הרבה קילומטראז – למה ?
מה עוזרים אימוני נפח ארוכים ? OLD SCHOOL (סמים ?) מה הכוונה ? {השקר הגדול ביותר של תורת האימון (תיבת חיפוש POWERWATTS)}
השמנה – לא נותנים לזה מספיק דגש. שיפור טכניקת הרכיבה (+הריצה) – יעילות מכאנית. דיווש עגול ואחיד (ניתן לחיווי בצורה טובה יותר ויעילה באמצעות ה SPINSCAN – נעשה במרכזי POWERWATTS) ….. רכיבות ארוכות – הרחבת כלי דם פריפריאלים.
הבנה שבהבדל בין מטרה ודרך (איש ברזל ורוכב אופניים תחרותי)
סיכום : מגבלות השמנה, שעות שינה ומנוחה – מה הפתרון ?
חוסר מסגרת קבועה של אימונים – מה הפתרון ?
אימוני סבולת רבים מדי > כל הזמן עייפים + מגיעים מהר ל PLATO בכושר (ללא ספרינטים/אנאירובי וטכניקה) – נמצאים הרבה מדי ויותר מדי זמן במצב של עייפות- פתרון ? מתוך עייפות – אי אפשר לייצר אימוני איכות – כושר נשאר במקום.
טעויות של מאמני מסטרס בתכנון שבועי לקבוצות טריאתלון ואיש ברזל
הסבר טבלה – למטה
איש ברזל – כיצד להתכונן נכון יותר ? (יחסיות והשפעה בין המקצים השונים בתחרות איש הברזל ואופי תוכנית האימון, למתחילים ומתקדמים)
הטבלה מעלה היא מתוך המאמר {איש ברזל – כיצד להתכונן נכון (תיבת חיפוש POWERWATTS)}
רואים בבירור את הדומיננטיות של מקצה האופניים על פני השחייה והריצה, או נכון יותר את השילוב הדומיננטי של האופניים + ריצה על פני השחייה. (בניגוד למתחרי טריאתלון עלית שם חשובים הרבה יותר השחייה + הריצה).
מה הדגשים באימוני מסטרס טריאתלון ואיש ברזל (גם עלית במידה מסוימת ביחס לטריאתלון) באופן כללי באימונים :
- פחות יחידות אימון בשחייה (באופן יחסי ובהתאם לרמת שחייה – במידה ולא יודע לשחות, מעט אימוני שחייה זה בעיה).
- אימוני איכות בדגש על אופניים + ריצה (מבחינה אימונית רלוונטי יותר בדרישות מתחרות בה השילוב בין אופניים לריצה הוא כל כך קריטי) + במקום 2 יחידות אימון אנחנו יוצרים “יחידת אימון אחת“ (ובכך מפנים זמן ומגדילים את טווח ההתאוששות לאימונים אחרים).
- הבעייתיות ביותר מדי יחידות אימון – במגבלת זמן שאנחנו נמצאים לא רק בתוך האימון (כזמן נפח של אימונים) אלא בזמן גדול מדי שנשרף ב”להגיע” לכל כך הרבה אימונים. אולי זה מתאים לספורטאי עלית (שזה המקצוע שלהם). פחות לספורטאי מסטרס עובד.
- שיפור הסבולת דרך האופניים ופחות דרך הריצה. כאשר טכניקת ריצה טובה הסיכון בהעלאת העומס – יורדת. האפקט הקטבולי בריצה גבוה יותר מבאופניים – ולכן שם ההתאוששות היחסית והחזרה לאימון איכותי נוסף – טובה יותר. לכן גם בשיפור ריצה חשובים שני אלמנטים – משקל תקין + שיפור הטכניקה והיעילות בריצה.
-
- לשיפור הסבולת כאשר מבצעים אימוני עצימות עבים במהלך השבוע – מספיק אימון סבולת 1 בסוף השבוע, אולי 2 – ואם 2 אז בהחלט עדיף באמצע השבוע – רביעי (אימון שעתיים על הרולר ?) – בהחלט ידחוף לכם את הסבולת קדימה. או אימון ערב – אחה”צ של שעתיים ביום רביעי – שזה אחד האימונים הפופולריים ביותר בPOWERWATTS קנדה ביום חמישי (כן…שם השבוע מתחיל בשני ולא בראשון). האימון הזה ביום רביעי הקשה מאוד, נותן לנו את האיכות והכמות הטובה ביותר בסוף האמצע שבוע, כאשר חמישי הוא יום מנוחה ומאפשר לנו “לדחוף” עוד יותר את שישי ושבת.
- מי שמעוניין לקחת זאת ממש לכיוון איכותי יותר. חשוב לחשוש פחות מאיבוד כושר במקצוע כזה או אחר (מתוך השלושה – שחייה – אופניים וריצה). מי שצריך לשפר שחייה – יכול במהלך חודש אחד להתמקד לדוגמה ב 9 יחידות שחייה שבועיות (הכוונה יותר לעלית) ויחידה אחת שלמה של אופניים+ריצה. הגוף יזכור את הרכיבה והריצה מספיק טוב כאשר ישתנו האימונים בחזרה. רק שבמהלך חודש אחד נתמקד במקצוע אחד ונשפר אותו. אותו הדבר ניתן לעשות גם באופניים או גם בריצה (זהירות – העמסה בריצה מחייבת משקל תקין וטכניקה בריאה).
7. בהמשך לסעיף 6 > מה ניתן להשליך לאימוני מסטרס ? לדעת לבצע התאמות בהתאם להמלצות מעלה + מגבלות (זמן ומסגרת של אנשים עובדים בעיקר). מומלץ לשנות בהתאם אך להשאיר בהחלט אימוני אופניים + ריצה – בעלי עצימות ולא ארוכים מדי כדי לגרור עייפות.
מהטבלה ניתן לראות (תוצאות חצי איש ברזל בישראמן 2015).
איך לבנות תוכנית אימונים נכונה ובריאה שתחזיק אתכם בכושר טוב
לאורך כל העונה ?
מסגרת קבועה וסדירה של אימונים
לא מלחיצה מדי וגדולה שתכפה מנוחה ארוכה מדי. המסגרת (נשארת)>חשובה > מהמטרה (חולפת).
לאמן מגבלות LIMITATION . (בעיקר בתחילת העונה). להציב מטרות אימוניות באימונים ופחות (אולי) מטרות אתגר – למה ? (סל”ד – דיאטה – גמישות אווירודינמיות, מסגרת אחידה) או במילים אחרות > מטרות אתגר קושרות יותר ליכולת מנטאלית, פחות פיזי. מטרות תחרותיות גם הן אתגר מנטאלי אך הרבה יותר פיזי.
יציבות – הספק לא עולה ולא יורד או – רק עולה = הכי טוב
לא לחשוש משינויים.
לקריאה נוספת – (תיבת חיפוש POWERWATTS)
מקורות – תהליך ההתקדמות של ספורטאי (תיבת חיפוש POWERWATTS)
השקר הגדול ביותר של תורת האימון (תיבת חיפוש POWERWATTS)
טעויות (יותר מכתבה אחת) (תיבת חיפוש POWERWATTS)
LIMITATION (תיבת חיפוש POWERWATTS)
איש ברזל – כיצד להתכונן נכון (תיבת חיפוש POWERWATTS)
אימון נשים (תיבת חיפוש POWERWATTS)
גמישות (תיבת חיפוש POWERWATTS)
האיזון-בין-פשטות-ותמימות-לבין-ביקורתי תיבת חיפוש POWERWATTS)