שבוע גשום עבר עלינו וכל מיני נושאים עלו באימוני מעבדת Power-Training

ספורטאי צעיר שמתאמן במעבדת PowerTraining , קיים בסיום חודש ספטמבר טסט סבולת (לפני חודשיים) עם תוצאה של 300 ואט. אחת ממגבלותיו של זה הוא המשקל והוא אכן מטפל בו. כעת, בגלל שאנחנו מתאמנים בצורה מדויקת, חשוב לנו לדעת מה ההספק המדויק של כל ספורטאי. כל פרוטוקולי האימון שלנו מסתמכים על הטסטים אותם אנחנו עושים (יחד עם זאת לא כל האימונים צריכים להפוך לטסט אחד גדול, זה קצת מלחיץ ולא נוח).

303778_2530263014618_1785653004_n

הנקודה שבשבוע האחרון היה קשה לספורטאי להתייצב על הואטים הרגילים שלו (אוייייי- OVERTRAINING OVERTRAINING….רופא רופא !!!) – אז זהו שלא, להירגע. הדברים מאוד פשוטים. הנ”ל פשוט השיל ממשקלו כארבעה קילו במהלך חודשיים, בצורה הדרגתית ובריאה. למה לא נבהלנו ? כי באימונים בשטח הנ”ל לא נראה כאילו הוא סובל מעייפות או ירידה בכושר. אז למה הוא לא מחזיק את הואטים הרגילים שלו ? פשוט מאוד, ההספק לקילו משקל השתנה לטובה, רק ההספק לאותו משקל ירד :

spinscan

לדוגמא : 300 ואט ל 75 קילו > נותן לנו 4 ואט לקילו, לעומת זאת 300 ואט ל 71 קילו, נותן לנו 4.22 ואט לקילו, שזה כבר “רוכב לגמרי אחר”. אז מה עושים ? עוד טסט !!! עוד טסט !! בשביל מה ? עושיםמשהו מאוד פשוט שזה חשבון פשוט של כיתה ד’ > 4 71X קילו = 284, זה ההספק החדש של הרוכב, בהנחה כמובן שהכושר שלו לא השתנה (לטובה או לרעה). תמיד כדאי ללכת על ה SAFESIDE ולהוריד מטה את הואטים, בעיקר כשהרמה של הרוכב/ת גבוהים, נניח מעל 3.8-4 ואט לקילו (לבנים). רוצה לבדוק כמה את/ה נמצאים ב CONTROL ?

כאשר הרמה של הרוכב נמוכה יחסית (טכניקה שהשתפרה, עודף משקל משמעותי שירד) ייתכן ולא נצטרך לשנות את ההספק למטה (פיצוי יתר גדול יותר, למרות ש בסופו של דבר הכול מתבסס על כך, האם הנ”ל מצליח להחזיק את המספרים, או שלא).

111

יעילות – אנשים שמוציאים יותר ואטים לקילו, לא בהכרח יותר מהירים.

019-DSC_0124

בשבוע האחרון קיימנו מספר טסטים תקופתיים למספר רוכבים, חלקם ותיקים במעבדה ואחרים חדשים. אחד מהם חזר הביתה וניתח את טבלת הטסטים של כל הרוכבים במעבדה במשך החצי שנה האחרונה. הוא סיפר כיצד להפתעתו הרבה, הוא מצא רוכבים עם יחס משקל גבוה למשקל גוף (מעל ל 4) יחסית לרוכבים ורוכבות אחרים שעשו יחס משקל נמוך יותר, אותו רוכב (4 ואט לקילו) רכב את המסלול בצורה איטית יחסית לאחרים(המרחק שעשה נמוך מהאחרים). הוא מאוד הופתע למעשה, אין כאן שום הפתעה, זוהי למעשה סודה של השיטה…הפשטות שלה. אתה יכול להיות חזק, רק ללא שליטה, אתה יכול להיות “חזק” רק לא להיות מאוזן ברגליים, אתה יכול להיות חזק, רק שאתה רוכב בצורה לא “עגולה”, לא מעביר הילוכים בצורה נכונה….
ועוד, ועוד ועוד הרבה דברים אחרים, אשר מדברים בסופו של דבר על  י ע י ל ו ת – Power Is Useless without Control.

אימוני POWERWATTS ברמת החייל

שיטת PowerTraining מתבססת על עקרונות מגוונים ושונים 

(קצב, שליטה, איזון) זאת כל כך מדוייקת עד שאי אפשר שלא להשתמש בה, אלא אך ורק במדי הספק מדוייקים.

ערך ההספק  שנמדד על פי ואט (WATTS) חייב להיות מדוייק בסטייה של עד 1.5% כדי שהאימון יהיה מספיק טוב וממוקד. מה השוני של השיטה הזאת משאר השיטות הקונבנציונליות ?

רוצה לבדוק כמה את/ה נמצאים ב CONTROL ?

ראשית, השיטה תלויית מטרה- תוצאה.

במידה ובפסקאות הקודמות דיברנו על כך שמד הספק מודד את הכוח שאנחנו מעבירים לרגליים, שיטת  PowerTraining מעלה שלב  ושואלת :”כיצד אנחנו מעבירים את הכוח בצורה היעילה,הבטוחה והחסכונית ביותר לכל אחד מאיתנו?”
תחשבו רגע על מסלול המרוצים בתוכנית TOP-GEAR והביצוע (הכמעט) מושלם של Sabine Schmitz. היא נהגה בוואן מסחרי מגושם ואיטי, אך למרות זאתי קבעה זמן מסלול שזהה לזמן של “ג’רמי” שנהג במכונית ספורט עם יחס כוח משקל(ואט…?) פי 2 מהואן, פי 2 !!!

כמעט ומיותר לציין שסאבין השתמשה בצורה חכמה יותר ויעילה במכוניתה, למרות יחס הכוח/משקל הנמוך, השילדה הירודה של המכונית, צמיגים, מערכת היגוי ועוד…זה הכול, חיפשתי מילים אחרות כדי להסביר את השיטה – סרטון עושה את הדברים נהדר. הסרטון  בתוכנית TOP-GEAR

      Power Is Useless without Control

רוצה לבדוק כמה את/ה נמצאים ב CONTROL ?