ינואר 2019

טסטים טסטים טסטים. במגירה של האימונים בתוכנת ה POWERWATTS יש לנו גם מגירת טסטים. עשרות אם לא קרוב למאה כאלה. שונים ומשונים מענפי ספורט שונים (אופניים, טריאתלון, איש ברזל,  הוקי, XC סקי ועוד ועוד). יש אפילו טסטים שנבנו בישראל (נבחרת ישראל – כביש והרים ועוד).

מאמנים צעירים נוהגים לטעות ולבצע יותר מדי טסטים במהלך העונה. טסטים זה דבר טוב. טעות לחשוב שצריך לעשות אותם באופן תכוף. למה ?
1. קודם כל טסטים זה קשה (-: אז למה לעשות את זה כל כך הרבה ?

2.ככל שעושים יותר ויותר טסטים – ככה גם צריך להתכונן אליהם – (פיזית – הורדה של עצימות-נפח ומנטאלית – חשוב לשמור מספיק “מנטאליות” למרוצים…).

3. במידה ועושים יותר מדי טסטים – ימי המנוחה לפני גדלים ובמהלך העונה מתמקדים בטסטים עצמם ופחות באימונים כדי להשתפר. בקיצור – אין איזון. (אימונים טסטים מרוצים).

4. טסטים ארוכים מדי שעוסקים בסבולת ופחות בהספקים קצרים יותר בשיטות שיכולות להסביר לנו בצורה טובה יותר מה הסבולת שלנו.

    לפרטים ורישום

    למה טסטים קצרים מ 3 שניות ועד 6-8 דקות חשובים לרוכבי אופניים לא פחות מאשר טסטים סבולת של 20 דקות ?
    הסברנו בעבר ונסביר שוב:

    1. הקטעים הקריטים במרוצי אופניים, גם אם ארוכים מוכרעים הרבה פעמים בעליות קצרות של 2 עד 10 דקות או שינויי קצב חריפים של זמנים קצרים כך שמרכיב חשיבות הסבולת פוחתת.
    2. מודדים סבולת בצורה שמרנית של טסטים של 20 או 30 דקות. במקום ? במקום טסטים שבנויים כך (לדוגמא) > (2-3 דקות 105% 1 דקה מנוחה) X עשר פעמים או עד כישלון.
    3. אותו הדבר בטסטים קצרים (10 עד 30 שניות) החשיבות בבחינת הכושר הוא לא תמיד בכמה הספק אבסולוטי או לקילו אנחנו יכולים לייצר. השאלה החשובה (מבחינת סבולת) – כמה פעמים אנחנו יכולים לחזור על מאמץ זהה שוב פעם ושוב פעם ?

    ספציפית ל 5 דקות שלנו. במסגרת מערכת האימונים של PW אנחנו מקיימים טסטים שונים. חלקם אנחנו מודיעים מראש לקליינטים בלו”ז מפורט שנה קדימה (מודפס ותלוי על הדלת). ובחלק לא. לכן לחלק מהטסטים הפחות ארוכים חלק מהמתאמנים קליינטים יכולים להגיע עייפים (ללא הכנה) – לא נורא. מרבית הקליינטים כבר יודעים טוב להגיע באופן כללי לאימוני PW מאוששים באופן יחסי. והנה לדוגמה, עשינו השבוע את אימון 13B – אתגר החמש דק בעלייה. כמה אנחנו יכולים (בשליטה נכונה) לבצע הספק מקסימום לחמש דק. אני יכול להעיד שמעל ל 75% מהקליינטים ייצרו שיא עונתי. ומעל ל 50% ביצעו גם שיא אישי. (ככל שהכושר שלך גבוה יותר הסיכוי הסטטיסיטי לשיפור נמוך).

    זו ייתכן וגם זו הסיבה שספורטאים ברמה גבוהה שונאים את התרגיל הזה יותר מהטסט של ה 20 דקות. טסטים קצרים (30 שניות עד 5 דק) מביאים יותר למצב של הקאה. (פיחס).

      לפרטים ורישום

      למה 5 דקות כל כך חשובים תכלס למרוצי אופניים בישראל ? – מרוץ בית גוברין בראשית פברואר. עליית המיים. זה +/- הזמן שלוקח לסיים את העלייה הקצרה הזאת. וזהו כנראה הקטע הכי קריטי וחשוב במסלול התחרות הזאת. מה שיעשה את ההבדל בין ניצחון להפסד.

      למה קל יותר לסבול באימוני POWERWATTS ?
      נורא פשוט – אימוני אינטרוולים הם אימונים לא קלים. אז כיף יותר לעשות אותם הבסביבה תומכת ומעודדת (מאמן ומתאמנים אחרים). לא חשוב באיזה כושר אתה כי אתה בסופו של יום מתמודד מול השיא של עצמך. נעזר בספורטאים סביבך לייצר תוצאת הישג יחסית טובה יותר משל האחרים (הכוונה לאחוזי השיפור היחסיים). וגם אם מגיע כשלון, חשוב שהוא יתקבל באהדה ולא בבוז. מעבר לכך.  לאחר שמבצעים את הטסט “הנסתר” של החמש דקות. במידה והייתי עושה אותו לבד, אני לא יודע אם הייתי יכול להמשיך באימון. אבל כאשר  לידך מתאמנים נוספים – קשה לוותר “וחייבים להמשיך” אפילו שכואב וקשה. למטה סרטון שאולי ומצליח להמחיש  לכם איך הרגיש לי שאר האימון לאחר החמש דקות הכואבות (-: (כולל המוטיבציה של המאמן)

        לפרטים ורישום

        למאמרים נוספים רלוונטים :

        How Much do your Vo2Max Need 2 B ? מייקל וודס

        לנצח את Strava פרק 2 או (איך אימוני Vo2Max ואימונים אנאירובים משפרים את הסבולת ?)

        טסטים וקריטריונים – למה ?1_4_17

        pw

        לרישום לשני אימוני ניסיון – הזינו את הפרטים שלכם כאן

        למאמרים האחרונים – כאן
        לאימון בסטרבה – כאן