כתב : אורי נווה/ דצמבר 2021 (מאמן POWERWATTS במשרה חלקית)
לפני שבועיים יצאנו לסופ”ש רגוע באילת, אופני הכביש הצטרפו גם (הערת עורך : פוקוס איזלקו TEAM SL מודל 2014. גלגלי אימונים ללא מד ואטים).
כמאמן במרכז POWERWATS TLV לא יוצא לי לרכוב בחוץ, האימונים מסתכמים בפעמים של שעה באמצע השבוע, ועוד אימון 90 ד’ בשבתות. הכל אימוני POWERWATTS.
כביש 12 (על גבול מצרים) היה חביב עליי תמיד, גם ברכב וגם באופניים אז ניצלתי את ההזדמנות. עם ציוד מלא בבגאז’ מקליקים בשישי בשבע וחצי בבוקר ויוצאים לכיוון נטפים, מכיילים את הסטרבה מכיכר שחמון / יותם ויוצאים לדרך (לא לפני שמבררים מול שאול קוטלר היכן מתחילים והיכן מסיימים). המסלול עשיתי בעבר בשנת 2013 ו- 2014, כשרכבתי בקבוצת מומנטום, רוכב בשבתות 4 שעות ועוד 2-3 אימונים עצמיים באמצע השבוע בראש ציפור / גבעת המופעים / טריינר ביתי – או מה שיש בגוש דן.
כבר כמה שנים שאני לא רוכב נפחים של מעל 90 ד’, וכמעט ולא מטפס הרים וגבעות ברכיבות בחוץ, אז עניין אותי לדעת מה POWERWATS עושה לכושר שלך, אם אתה לא רוכב פעיל של 7-8 שעות אימונים בשבוע.
יצאתי לדרך. לא כ”כ זכרתי איך המסלול בנוי, ובמיוחד מתי מסתיימת העלייה שמובילה לנטפים. ההתחלה הייתה בקצב גבוה, חלפתי את הבסיס ואת הסגמנט הראשון של הסטרבה (נטפים חלק ראשון 2.44 ק”מ), שיפרתי בדקה שלמה לעומת השיאים משנת 2013-2014!!
בחלק השני של הטיפוס הבנתי שלחצתי יותר מדי בעיקר כי לא זכרתי כמה נשאר עד ההגעה לנטפים והמאמץ השפיע לי על הרגליים, את הסגמנט השני סיימתי (נטפים חלק שני 2.47 ק”מ) בתוצאה השנייה בטיבה שלי, וב- 40 ש’ איטי יותר. (35:35 ד’)
+ מה זה בדיוק POWERWATTS ולמה יעזור לי ?
בסיכום כללי של הקטע שחמון – נטפים 7.61 ק”מ בשיפוע ממוצע של 6.6% שיפרתי את השיא האישי שלי בחצי דקה ! שמבחינת זו הפתעה אדירה כי לא האמנתי שברכיבת כביש בחוץ, אבצע שיפור לשיאים שלי מתקופת האימונים בקבוצת רכיבה רצינית- מקצועית.
בסה”כ סיימתי רכיבה של שעתיים, עם 43 ק”מ, 1,078 מ”ר טיפוס, בנוף משגע ואוויר קריר וצלול, תנועת מכוניות דלילה למדי וכיף גדול.
https://strava.app.link/CGbmbe7jNlb
אחרי שהבנתי איך בנוי המסלול, היה לי ברור שאם מבצעים אותו “נכון”, ולא מפציצים מדי בחלק הראשון, ניתן לשפר עוד את התוצאה, ואת זה תכננתי ליום שבת…
וכך, כמו אחרי חזרה גנרלית, יצאתי שוב בשבת בבוקר לאותו המסלול חמוש בידע מיום הרכיבה הקודם. התחלתי את החלק הראשון של שחמון נטפים יותר סולידי, ותכננתי ללחוץ יותר מחלק השני.
הגוף שלי לא רגיל להתאושש ממאמצים יום אחרי יום, ואת הרגלים הרגשתי כבר מתחילת הטיפוס. החלק הראשון היה כצפוי איטי יותר ובשליטה בקצב של פחות מדקה מיום שישי, בחלק השני תכננתי לשפר משמעותית ולסיים בזמן מהיר יותר. באמת שלחצתי מה שהיה, אבל העומס של שישי עדין היה תקוע ברגליים. למרות שביצעתי אותו מהר יותר בדקה שלמה לעומת שישי, עדין הקטע שחמון נטפים המלא 7.61 ק”מ לקח אותו הזמן (+3 שניות מיום שישי) !
אחריו כבר לא נשאר הרבה כוח, המשכתי ברכיבת כיף בגבעות של כביש 12, עד הפעם הבאה.
+איש ברזל – כיצד להתכונן נכון יותר ?
לינק לאימון בסטרבה https://strava.app.link/CGbmbe7jNlb
מסקנות:
1.אימוני POWERWATS עובדים.
-
אימוני POWERWATS עובדים. נקודה.
-
גם עם 3.5 שעות בשבוע אפשר לשמור על כושר טיפוס ורכיבה טובים מאוד.
-
הטכניקה של שמירת קצב, לדעת איפה המגבלה שלך, להחזיק סביב 90-95% לחצי שעה או יותר ולא להתפוצץ.
-
והכי חשוב, – בסוף כל עליה יש ירידה.
אגב – האופניים של אורי – פוקוס איזלקו SL TEAM מודל 2014. גלגלי אימונים.
הערת עורך (במשרה מלאה) :
שימו לב בבקשה לשעות האימונים הקצרות והמצומצמות. אופני כביש בנות 7 שנים והישג לא רע בכלל לאחד שלא רוכב בחוץ. זה ההבדל בין סתם לרכוב הרבה בלי תוכן , לבין אימוני איכות כמו POWERWATTS. הדברים פשוטים. רק לא כל מה שפשוט – קל. זה בדר”כ ההיפך. מדברים מהבוקר עד הערב , אימוני סבולת סבולת סבולת, כאשר הרבה מהמתאמנים לא מבינים את משמעות המושג בכלל. צרכי הענף. מגבלות הענף והספורטאים. תדברו יותר על מסגרת אימון אחידה לספורטאי מסטרס או עלית. מטרות, אימוני איכות. מגבלות ועוד הרבה. POWERWATTS מרכז לכם את שלל הדברים ברמה הכי טובה ב…עולם. כיום. הרחק וגבוה מעל שאר המתחרים עם AVATAR צבעוני, או עם מילות שיווק מפולפלות וחסרות תוכן ממשי של מי שאומר אותם….